Källkritik kring Pepsi, Coca-Cola och två inlägg

Återigen tisdag och idag avslutar jag vårterminens inlägg med ett inlägg om Källkritik, ett inlägg om en utgångspunkt för ett källkritiskt samtal. Och det är en bild över två kända varumärken märken. Ett litet smakprov från inlägget som handlar om trovärdighet samt hur man skapar det i ett blogginlägg:

Frågan som naturligtvis uppkommer är varför ska vi tro mer på den senare bloggens bild än den förras? Och det är en fråga som vi naturligtvis också måste diskutera. Vad skapar trovärdighet? Vad ska vi tro på och vilken historia är mest trovärdig samt varför?

Läs resten av inlägget Källkritik utifrån en bild på bloggen

Sedan vill jag passa på att berätta att Kolla Källans idélåda tar sommarlov och öppnar för hösten igen vecka 32.

TIll er som vill botanisera i källkritik kanske min presentation från gårdagen i Kungsbacka vara lite förströelse…

Kolla Källans idélådas redaktör säger i vilket fall som helst njut av sommaren…

2 reaktion på “Källkritik kring Pepsi, Coca-Cola och två inlägg

  1. Pingback: KristinaAlexanderson

  2. Pingback: KristinaAlexanderson

Kommentarer inaktiverade.