Jag säger bara Josef, Marie, Marie, Per, Cecilia, Ingela, Martin, Petter, Peter, Annika, Emma, Malin, Sofia, Björn, Per, Björn, Niklas, Sandra, Gunilla, Filippa och alla andra som jag än inte kan namnet på, eller har glömt eller inte känner till. Alla ni lärare som arbetar med digitala verktyg på nya sätt, ni som Bonniers borde titta på och säga, kan vi göra det här med vårt läromedel med?
Via Johan Wahlström på Facebook såg jag följande reklamfilm om ett av Bonniers digitala läromedel, deras digitala elevbok.
Digitala verktyg kan vara så mycket mer. Det visar om inte annat alla ni lärare som arbetar med verktygen i er vardag.
Pingback: KristinaAlexanderson
Men verkligen! Vad är den stora vinsten med en sån bok? Jag hade nog hellre haft en riktig bok då, det är ändå något visst med böcker:)
🙂 det kan man undra, måste titta på filmen igen de förklarar det säkert 🙂
Pingback: Länkskafferiet
Det där är ju bara trams. Till att börja med är det ju samma stenålders-horisontell-kronologisk-matematikundervisning som forskning och PISA/TIMS-resultat skjuter åt h€(V*+3. Själva innehållet är ju MatteBorgen. Säkert svindyrt också.
Jag har en grej som jag ska testa i höst som är gratis och bättre (den jag smög om till dig Kalex). Funkar den ska jag dela med mig till alla som vill ha. Bonnier ain’t got game. Period.
Säkert superdyrt… Du är bra du!
Nej nej nej nej!
Tack för dagens skämt, var riktigt skoj. Befarar dock att dessa digitala böcker säljer. Dyrt.
Vi måste ta vårt ansvar o visa omvärlden att detta är stenålder oavsett digitalt eller ej.
Dags att skapa fb sidor, pins etc för att stödja kampen för en modern aktuell matteundervisning. Jag börjar i göteborg på måndag.
Pingback: tkraffke
Äh, jag stängde av filmen efter 30 sekunder… suck och stön! Inte för att jag vill vara petig, men min länk funkar inte 😉